28 Augustus Concert

Bert Visscher en Noordpool Orkest

Het 28 Augustus Concert, een traditioneel onderdeel tijdens Groningens Ontzet, wordt dit jaar uitgevoerd door Noordpool Orkest. Het orkest onder leiding van Reinout Douma speelt een zeer gevarieerd concert met vier solisten, waaronder Bert Visscher en Elske DeWall. Het concert op de Ossenmarkt begint om 21 uur.

Met komiek en zanger Bert Visscher spelen ze songs van onder andere Ray Charles, Jacques Brel en Maarten van Roozendaal. Elske DeWall is een Friese zangeres die indruk maakte met haar bloedstollende covers in De Wereld Draait Door. Daarnaast spelen twee verrassende jonge talenten uit Noord-Nederland mee. De aanstormende Groningse rapper Mongoose won in december in Paradiso de Grote Prijs in de categorie hiphop. Celliste Dana de Vries studeert in Parijs en is op haar 21ste al een veelgevraagd solist.

Het 28 Augustus Concert staat al meer dan twintig jaar op het programma tijdens de viering van Groningens Ontzet. De afgelopen jaren opende het NNO er meestal het concertseizoen, met gasten als Eric Mesie, Wia Buze, Chris Zegers en het duo Igudesman en Joo.

Over Noordpool Orkest

Noordpool Orkest, onder leiding van Reinout Douma, is een nieuw orkest met 42 professionele musici. Het afgelopen seizoen hadden zij succes met bewerkingen van Radiohead en een landelijke tournee met Bert Visscher. In juni speelden zij op Pinkpop met zanger Ed Kowalczyk van de rockband ‘Live’.