Beatles en Ede Staal op NNO-28 Augustusconcert

21 augustus 2012

Alweer vele jaren opent het NNO het concertseizoen met een openluchtconcert tijdens Groningens Ontzet. Dit jaar speelt het symfonieorkest nummers van twee concerten die in september op het programma staan: The Beatles are Back en Ede Staal.

Het NNO-28 Augustusconcert is één van de vele activiteiten in de binnenstad van Groningen tijdens de viering van Groningens Ontzet en wordt mede mogelijk gemaakt door GasTerra. Het concert op de Ossenmarkt begint om 21.00 uur en is gratis toegankelijk.

The Beatles

Speciaal voor het NNO vertaalde componist en arrangeur Tom Trapp een selectie van vroegere en latere songs van de ‘band der bands’ naar een avondvullende hommage. De liedteksten worden vertolkt door Erik Mesie, Syb van der Ploeg en Chris Zegers.

Ede Staal

Ook van het Ede Staal-concert geeft het NNO alvast een voorproefje. De mooiste en bekendste liederen van de streektaalzanger zijn gearrangeerd voor symfonieorkest en worden gezongen door Wia Buze en Erwin de Vries.