Jelco mag mee op boot in vloot van Sinterklaas

Jelco: 'Ik ben superblij!'

Tijdens de landelijke intocht van Sinterklaas op zaterdag 16 november in Groningen mag de verstandelijk beperkte Jelco Kooistra uit Groningen gewoon mee op een van de volgboten in de vloot van Sinterklaas. Dit heeft de Koninklijke Vereeniging voor Volsvermaken vandaag aan Jelco laten weten. Jelco reageerde enthousiast: ‘Ik ben superblij!’

In de media werd gesuggereerd dat Jelco niet welkom zou zijn op een van de boten. De Koninklijke Vereeniging voor Volksvermaken verzorgt jaarlijks de intocht en is verantwoordelijk voor de vloot van Sinterklaas. De volgboot waar Jelco de voorgaande jaren als gast van de schipper op meevoer valt dit jaar af, maar nadat de Koninklijke Vereeniging, de gemeente en de NTR het nieuws vernamen, hebben ze Jelco van harte uitgenodigd om op een van de andere boten mee te varen.